luni, 14 ianuarie 2013

Proiect de lectie Rodica Cosarba


PROIECT DIDACTIC

SUPERVIZOR: GATI GLORIA
TUTORE: CEAPSA IULIANA
UNITATEA DE ÎNVĂŢĂMÂNT: Cercul de Arte Plastice
PROPUNĂTOR: Cosarba Rodica
DATA: 26.11.2011
CLASA: a –X –a B
Ora: 1
ARIA CURICULARĂ: Arte
OBIECTUL DE ÎNVÎŢÎMÂNT: Studiul culorii
UNITATEA DE ÎNVĂŢARE: Luminozitatea,calitatea si puritatea culorilor
TEMA LECŢIEI: Contrastul culorilor in sine
 SUBIECTUL: Felicitari 3D
TIPUL LECŢIEI: Predare
STRATEGIA DIDACTICĂ:
METODE: Conversaţia, observaţia, explicaţia, demonstraţia
MIJLOACE: Materiale specifice, hârtie cartonata in diverse culori A4, liniar, foarfece, compas, lipici solid,  felicitari model
FORMA DE ORGANIZARE: Frontal şi individual
EVALUARE: Aprecierea şi autoaprecierea lucrărilor
OBIECTIVE DE REFERINŢĂ:
1.1.Utilizarea elementelor de limbaj plastic, contrastul culorilor
1.2. Stimularea aptitudinilor practice
1.3.Exersarea imaginatiei pentru a realiza un obiect 3D
 1.4.Expunerea plastică utilizând materiale, instrumente şi tehnici specifice artelor plastice
OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
       O1 Să obtina prin decupaj, folosindu-se de model, o forma 3D
       O2 obtina maxim doua contraste al culorilor in sine, pastrand simplitatea
       O3 Să compuna cat mai creativ felicitarea

Nr.
crt
Secvenţele
lecţiei
Dozare

Ob.
Op.
Conţinutul ştiinţific al lecţiei
Strategia didactică
Observaţii
Metode
Mijloace
Forme de
organizare
C
G
I

1
Moment organizatoric
5 min

Se stabileşte liniştea şi ordinea
Are loc pregătirea pentru desfăşurarea lecţiei, controlul materialelor specifice de lucru
Absenţele se vor consemna la începutul orei
Conversaţie
Materiale specifice, hârtie cartonata in diverse culori A4, liniar, foarfece, compas, lipici solid,  felicitari model
Colectiv

2
Discuţii pregătitoare
5 min
O1
Se prezintă felicitarile model.
Are loc o conversaţie despre modalităţile prin care acestea trebuie transpuse.  
Se atrage atenţia asupra realizarii corect a decupajului, explicandu-se pasii pecare trebuie sa ii urmeze.

Conversaţia
Demonstratia
Explicaţia
Felicitari model
Colectiv

3
Reactualizarea cunoştinţelor şi analiza temei plastice
  5 min

O2



 
Se discuta pe baza cunostintelor precedente in compozitie, despre contrastul culorilor. Se explica despre luminozitatea si puritarea acestora si cum interactioneaza.


Planse demonstrative,exemple cu tipurile de elemente plastice
Explicatii din carti


Colectiv

4
Realizarea subiectului
30 min
O3
Se aleg foile coloratedupa care se studiaza pas cu pas modelul decupajului.
Explicaţia,
Studiu planse



5
Creare şi formare a priceperilor şi deprinderilor

O3
Se obtine desenul in creion al modelului , dupa care se decupeaza modelul si se ofera explicatii in vederea imbinarii obiectului .
Explicaţia



6
Aprofundare prin analiză
5 min

Îndrumarea elevilor în timpul activităţii
Se vor face corecturi colective şi individuale
Se vor aprofunda ideea urmărită prin analizarea unor lucrări reuşite sau mai puţin reuşite
Exerciţiul joc
Explicaţia
Analiza
Planse ale elevilor

Colectiv


Individual

7
Evaluarea
3 min

Se va face o analiză a lucrărilor după următoarele criterii:
       -Respectarea temei plastice
-Expresivităţile obţinute cu ajutorul elementelor de limbaj plastic, creativitate
-Unitatea si echilibrul compozitional
             Analiza
Planse ale elevilor


Închiderea lecţiei
2 min

Se va face apreciere asupra desfăşurării lecţiei în ansamblu şi se va coordona analiza lucrarilor in directia continuarii lor cat mai corecte in ora urmatoare.











3 comentarii:

  1. Bravo!Foarte tare ideea.Si realizaile foarte bune.

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte foarte tare ideea ta cu felicitarile 3D.cred ca si copii s-au bcurat mult si s-au descurcat.BRAVO Felicitari:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte frumos!!Sunteti talentati .Felicitari :)

    RăspundețiȘtergere